به گزارش خودروکار، نخستین نسل از نیسان GTR با نام اسکایلاین در سال ۱۹۵۷ به دنیا آمد. تولید این خودرو تا سال 1964 ادامه یافت و شاید به دلیل فروش قابل توجه کمپانی ژاپنی تصمیم به ساخت دیگر نسل های این خودرو و عرضه در بازار گرفت.
نسل دوم این خودرو در سال ۱۹۷۳ با ۲ درب در کلاس بدنه کوپه عرضه شد که از یک پیشرانه ی ۲ لیتری با گیربکس ۵ سرعته دستی برخوردار است.
نسل سوم این خودرو بعد از گذشت 16 سال از زمان تولید نسخه دوم در سال 1989 با یک سامانه دودیفرانسیل و پیشرانه ی توربوشارژ ۲.۶ لیتری، که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتنمتر گشتاور تولید می کرد وارد بازار خودرو شد.
این خودرو با پیشرانه ی تجهیز شده به توربو شارژر در مدت زمان 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسید و به همین دلیل فروش قابل توجه این خودرو تولید آن تا سال 1994 ادامه داشت.
بعد از گذشت یک سال از تولید آخرین نسخه از نسل سوم، نسل چهار با همان پیشرانه البته با اندکی تغییرات که سبب افزایش گشتاور می شد که مدت زمان شتاب اولیه آن به 5 ثانیه رسید.
نسل بعدی، در سال 1999 پا به میدان گذاشت. نسل پنجم نیسان GTR با کاهش وزن و افزایش قدرت موتور شتاب و حداکثر سرعت خود را بالا برد. این خودرو با 275 اسب بخار قدرت تولیدی و بهره گیری از گیربکس 5 سرعته و ظاهری فریبنده فروش خوبی برای کمپانی ژاپنی به ارمغان آورد.
بعد از گذشت 8 سال کمپانی نیسان، GTR را در سال 2008 به بازار معرفی کرد. این خودرو آسیایی که تولید آن همچنان ادامه دارد به سبب برخورداری از یک پیشرانه ی پر قدرت و ظاهری اسپرت که در کلاس خودروهای کوپه قرار می گیرد مورد توجه بخش زیادی از خودرودوستان است.
در کابین داخلی این تیپ هم امکاناتی تظیر کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطهای، روکش های چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چهار جهت، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 7 اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم مسیریاب، سیستم صوتی Bose به همراه 11 بلندگو، رادیوی ماهوارهای و پورت USB و iPod به چشم می خورد.
تیپ black edition هم دارای رینگ های آلومینیومی سیاه رنگ و سبک، باله فیبر کربنی در عقب، صندلی ها اسپرت Recaro در جلو و تزیینات داخلی منحصر به فرد به رنگ قرمز و مشکی بوده اما تیپ Track Edition، علاوه بر این امکانات از ویژگی های همچون بادشکن جلو، مجرای خنک کننده ترمز در جلو و عقب، درب صندوق عقب و صندلی های اسپرت جلو از جنس فیبر کربن در این تیپ استفاده شده است.
نیسان برای این نسل از GTR از یک موتور 3.8 لیتری V6 با دو توربوشارژر بهر برده. این موتور 545 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه و 627 نیوتنمتر در 3200 دور در دقیقه را تولید می کند که این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با قابلیت شیفتر دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. GTR ژاپنی برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز به 3 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو به صورت تقریبی 309 کیلومتر در ساعت است.
این خودرو در بخش ایمنی خود از سیستم های ترمزضد قفل، کنترل کشش و پایداری و در فضای داخلی کابین از کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه هوای پردهای برخوردار است.
گفتنی است در حال حاضر مدل های مختلف نیسان توسط نماینده رسمی این رکت در ایران(جهان نوین آریان) در بازار عرضه می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/